سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شاید از راه برسد
یکشنبه 90 دی 18 :: 10:21 عصر ::  نویسنده : حسین کریمی

سبک راک در ایران توسط شخصی به نام متین دو حنجره به زبان فارسی خوانده شده ، کمی کنجکاو شدم وچند تا از آهنگ هاش رو گوش کردم و به نظرم ارزش یه بار گوش کردن رو داره . متین دو حنجره به این دلیل به دو حنجره لقب گرفته که آهنگ هاشو با دو صدای متفاوت می خونه یه صدای کاملا بم و خشن و دیگری صدایی نازک و لطیف .

کمی در مورد متین دو حنجره ، چند تا از آهنگهای آلبوم جدید او و یکی از کلیپ هاشو تهیه کردم ببینید…

متین دو حنجره یکی از خواننده گانیست که به راحتی میتوان با اهنگهایش رابطه برقرار کرد.
دوران کودکی متین با سختی های فراوان در یکی از محله های پایین شهر کرج سپری شد . او
از اول به موسیقی علاقه بسیار شدیدی داشت تا اینکه این علاقه باعث شد تا شاگرد اول کلاسهای درس دیپلم را هم نتواند بگیرد و با فقر بسیاری که در زندگی اش وجود داشت از داشتن یک گیتار هم محروم بود .

تا اینکه مادرش با اینکه مخالف فعالیت متین در این کار بود در سن شانزده سالگی ساز مورده علاقه اش را خرید و در کلاس های آن شروع به کار کرد و کاملا از درس و تحصیل گریزان شد .

متین در تمام دوران زندگی اش انسان بسیار احساساتی بوده و تمام اصول زندگی اش بر این پایه بناست.

خلاصه اینکه با ضربات و شکستهای روحی فروانی که خورده بود در رشتهای که دنبال میکرد تبهر فراوان نشان داد و از جلسات چهارم و پنچم کلاس گیتار شروع به شعر و ملودی گفتن کرد اوایل متین یک هنجره داشت یعنی همان صدای نازکی که شما در کارهایش از او میشنوید . ولی با نکته سنجی استادش به نام هومن قاضی متوجه شد که میتواند بر روی صدای بمش کار کند تا صدای نازکش جذابیت بیشتری داشته باشد و اینکه به مرور زمان متین متوجه شد که صدای بمش با صدای نازکش زمین تا آسما ن فرق میکند و به این ترتیب در حال حاضر او را به عنوان متین دو هنجره میشناسند.

و او پس از سه آلبوم ساده با گیتارو کیبورد توانست با یک ترک به عنوان طناب دار (em  ) به بازار وارد شود.

اوایل کار او به خاطر سبک و نوع شعری که داشت سر و صدای زیادی نکرد ولی بعد از مدتی که متین کارهای به تو چه و مسافرا را به تنظیم کنندگی مهام به بازار عرضه کرد کم کم سبک او مورد بازدید مخاطبان بیشتری قرار گرفت تا اینکه متین آلبوم کامل خود را به بازار عرضه کرد.

او با تمام سختی هایی که پشت سر گذاشت آهنگ آدامکهای غم زده را به بازار عرضه نمود ولی این آهنگ دچار دستبرد دوستانی از قبیل امید عامری و … گردید که بعدها مدعی هم شدند .

به گفته بعضی از افراد متین قادر به خواندن آهنگ 6و8 نیست ولی با آلبوم مشروب و با آهنگ ( اونی که میخواستم ) اسباط کرد که میتونه این جور آهنگ ها رو بخوانه.

متین آلبوم مورچه ها رو به بازار عرضه کرد و همین آهنگ رو به صورت کلیپ تصویری در آوارده که بعد از آن دو تک آهنگ به اسم های مستقیم و خداحافظی رو اجرا کرده است.

متین بعد از این آلبوم ها به دبی رفته و بعد از آن هم به مالزی سفری کرده و تمام ایام عید را در اونجا سپری کرده که در دبی شهبال  (گروه بلک کتس )  به او در خواست همکاری را داده بود که متین آن را رد کرد.

متین به همراه دوستش  هوشمند (کامیاب) به ایران برگشته و در حال ساختن آلبوم جدیدش است که درباره ی دبی است .

امید عامری  از متین قول همکاری گرفته ولی او باز هم به او از اون باشه ها گفته است.

در مورد سبک متین دو حنجره:

به گفته خود متین دو هنجره او دو شخصیت کاملا احساسی هستند که شخصیت اول (صدای بم) او انسان کاملا خشن و افسار گسیخته است ولی در مقابل او شخصیت دوم(صدای نازک) کاملا احساساتی و همیشه از عواطف میگوید.
دانلود آهنگ خدا نگهدار




موضوع مطلب :

 
   

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس